.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

27 Aralık 2015 Pazar

şekerler davranış grafiği

Sınıfımızda bazı kurallar var. 3 yaşta bu kuralların davranışa dönüşebilmesi için bazı pekiştireçlere ihtiyaç var. Ben bu pekiştireçleri hep sözel ifadeleri kullanarak yapmaya çalıştım. Aferin, çok çalışkansınız gibi...  Asla şeker çikolata tarzı pekiştireçler kullanmadım. Bu  davranışı şeker için değil de öyle olması gerektiği için, yapmazlarsa ne gibi sorunlar oluşabileceğini yaparlarsa daha düzenli bir sınıfımızın olabileceğini anlatmaya çalıştım, fakat kalıcı olmadı yada bazı çocuklar sınıfı toplarken bazıları  kaçıyorlardı. bende bu durumu ortadan kaldırmak için bir davranış panosu hazırladım. Güzel davranışta bulunanların şekerlerine gülen yüz yapıştırıyorum (şekerler sınıfı olduğumuz için bu şekilde hazırladım yoksa şeker ve paketlenmiş gıdaya karşıyım ) . Gülen yüzlerle şeker çubuklarımız dolunca hediye olarak hazırladığım bu taçları kazanabiliyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder