.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

27 Aralık 2015 Pazar

Dil baskı çubuğuyla puzzle yapımı

Dil baskı çubukları kullanarak puzzle yaptım. Yapımı çok basit . Önce çocukların ilgisini çekebilecek resimler buldum. Bu resimlere göre çubuk sayısını belirleyip önce çubukları bantla birbirine sabitledim. Arka kısmına resimleri yapıştırdım.  Bu haldeyken bantladığım kısımları parmak boyası ile boyadımki karıştığında parçaları birbirinden ayırmak kolay olsun. Resimlerden arta kalan yerlere sırayla rakamları da yazdım. Rakamları öğrendikten sonra da sıralama yapabilelim diye.O fikir sonradan geldiği için aklıma resimlerini çekmemişim ama çocuklar oynarken bazı resimlerde belli oluyor.
          Resimlerin olduğu kısımları daha sağlam olsun diye yapışkanlı asetat ile kapladım. En son maket bıçağı ile birbirinden ayırdım. 

3 yaş öğrencilerim sırayla iki parçalıdan 10 parçalıya kadar rahatlıkla yapabildiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder