.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

27 Aralık 2015 Pazar

Dikkat geliştirici matematik etkinliği (okul öncesi etkinlikler)

Benim matematik öğretim yöntemlerim biraz farklı. Yine internetten değişik bir materyal örneği buldum ve bunu çocuklarım için tek tek hazırladım. Tabi yardımcılarım çoktu bu sefer, okulda stajerler evdede eşim yardım etti sağolsunlar, anca bitirebildik. Çünkü sağlam olabilmesi için tüm sayfaları çıktı aldıktan sonra kesip parçalara ayırdık sonra bu parçaları tek tek yapışkanlı asetatın üzerine yapıştırıp yeniden kestik. Bu sayede oynarken yırtılma riski biraz olsun azaldı. İsteyen olursa bu görselleri atabilirim. 
       Çıktı aldığım sayfalarda üzerinde bir parçanın eksilk olduğu büyük dikdörtgen resim ve bu bölümü tamamlamak için hazırlanmış 6 adet parça. Parçaların için den doğru olanı bulup yerine yerleştiriyorlar. Şekillerin yönleri, kalınlık incelik durumları hepsi birbirinden farklı. Bu sayede bu kavramları sohbet ederek de öğretmeye çalıştım. Çok fazla dikkat gerektiren bir etkinlik. Gittikçe de zorlaşıyor. Kolay parçaları yardımım olmadan 3 yaş öğrencilerim buldu. Zor parçalarda ufak ufak yardımlarla yine bulmalarını sağladım. Dikkat süresi kısa öğrencilerim hemen sıkıldılar. Sıkılınca kaldırdım. Kimlerin yapamadığını farkedip ara ara çıkarıp tekrar oynattım. Bi kaç kereden sonra mantığını çözüp rahatça yapabiliyorlar. Kesinlikle tavsiye ederim güzel bir etkinlik. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder