.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

2 Ağustos 2015 Pazar

keçeden bebek kitabı yapımı :-) ( quites book) baby books made ​​of felt

       Sonunda bitirdiğim yeni kitabım.... Ramazana 1 hafta varken başladım, bir haftada bitiririm dedim ama nerdeee.... sadece 3 gün bir kaç saat alabildim elime. Ramazanda oruç tutmak benım açımdan o kadar zor geçtiği için anca bayramda geldim kendime. Bayram boyunca da bayram ziyaretlerinden eve bile uğrayamadık derken bayram bitiminde tatile gidince anca bu hafta elime alabildim, yine 3 gün bir kaç saat ama sonunda bittiii.... Uğraştığıma değer İnşallah kızım sever.

          Kızım şuan bir buçuk yaşında, başka çocuklar gibi renkleri şekilleri eşleştiremiyor daha hem dil gelişimi hemde bilişsel gelişim açısından birazcık geri. Ben de o yüzden bilişsel gelişime ara vererek dil gelişimine yüklendim. Her dediğimizi anlıyor, basit yönergelere uyuyor fakat hala kendi 'annii baba ve attı' dan başka bir şey söylemiyor. Bu durum beni üzüyor açıkçası, 3 ameliyat geçirdi kolay değil diyorum ama onunla alakalı olduğunu snmıyorum, yine de panikledim bu aralar, bir iki ay içinde de konuşmazsa bize yine hastane yolu gözüküyor, neyse bunlar uzun hikaye gelelim yeni hikaye kitabımıza :-)
  İstedimki bol bol konuşup sohbet edebileceğimiz bir kitap olsun. basit yönergeleri anlayıp uyabilsin. bunun içinde kendi çevresinden bildiği kelimeler kurabileceğimiz bir konu seçmeliydim, çok içime sindi bu kitap. Şuan geçiş aşamsındayız bebekken ilk yaptığım kitap duyularına yönelikti farklı farklı doku ve nesnelerin olduğu bir kitaptı, şimdi bir kitap daha yapmak istedim fakat kızım hiç bir şekilde basit nesne, şekil eşleştirmesi yapamıyor o yüzden bu bir geçiş kitabı oldu. hem dil gelişimimizi desteklemek için de çok önemli oldu.














Kitabı anca bitirince bir heves kızıma gösterdim fakat biraz yanlış bi zaman oldu çünkü uykusu gelmişti ama yine de ilgilendi kızım ve basit yönergelerime uydu. Kızım kapıyı aç bebeği içeri koyalım dedim ilk söylememde yaptı. Yemek masasına tabağını kaşığını koyup Hadi kızım yemek yedir dedim, küçücük kaşığı ağzna götürüp kendi yemeye çalıştı. Sonra bebeğe yedirdi. Diş frçasını aldı, dişlerini fırçala dedim yine önce kendine yaptı sonra bebeğe . İlk tanışmamız böyle oldu anca bu kadar resim çektim. Bu sabah tekrar aldık inceledik. Çok komikti bebeği yatır uyusun kızım dedim aldı eline yastığı yanına koydu ve üzerine yattı uyuyomuş gibi yaptı. Hadi kızım bebeği yatır dedim yastığı aldı gitti :-) Kendi yatağına götürüp üstünede o küçücük yastığa yattı...
Tekrar yanıma getirdim bu sefer parkta salıncak var kızım bindirelim dedim içine bebeği oturttum kızım salladı. Bu aralar parkı çok seviyor, bebeği sallayınca çok mutlu oldu. Sonra denize gidelim dedim. Tatilden yeni yelince bu kelimenin de anlamını bildiği için çok iyi oldu bebeğe simidini giydirip yüzdürüyormuş gibi yaptık. Bu gün daha ayrıntıları fark ettik. Zamanla hepsiyle oynayacak eminim. Tabi şimdi ona çok karışık geldi bir çok sayfası var ama bence bu kitabın alt yaş limiti bir buçuk oldu zamanla büyüdükçe kendi oynayabilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder