.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

3 Mayıs 2015 Pazar

aktivite, beceri küpü (activity, the ability cube- quiet book)

  Bu da yeni hazırladığım aktivite küpüm. Üzerinde değişik becerileri kazandırmaya çalıştım. Küpü daha da işlevsel hale getirmek için sadece  beceri değil kavramlarıda vermeye çalıştım.
Küpun her yüzünü
 iki kat tasarladım. Ilk katta daha kolay beceri  öğretimi, ikinci  katta biraz daha zor.  Şuan kızım 16 aylık bizim için biraz zor ilerde daha rahat oynayabiliriz.

Sayfaları 24×24 cm kare şeklinde tasarladım. Önce 12 adet sayfa hazırladım. İki adet sayfayi birbirine birleştirme işini  annem yaptı. Hepsini makinede dikti sağolsun. Tüm sayfaları evde bulunan çaydanlık kutusunu üzerine sıcak silikonla yapıştırdım. Bu kutu tam küp şeklinde değil, 24 cm'lik yüzeyler oluşturacak şekilde kesip, kutuyu koli bandıyla sabitledim.




Bu dıştan görünen yüzeyleri



Soldaki resimde  önce üst katta hem bağcık bağlama hem de fermuar açıp kapatma becerisini öğretmek için bi sayfa hazırladım. Fermuarı kızımın eskiyen hırkasından çıkarmıştım, bağcığı ise eşofmanımın belindeki kullanmadığım bir bağcığı çıkardım. İçindeki katta ise hem şekilleri  hem de renklerine göre eşleştirmeyi öğretmek için bir sayfa hazırladım. Bu şekillerin arkasınada cırt cırt diktim.
Sağdaki resimde üst katta çıt çıt açıp kapatabilmesi için büyüklü küçüklü çıt çıtlar diktim. Birde elimde olan mıknatıslı bi cıt cıt vardı onu da silikonla yapıştırdım. Üslerine de yerini belli etmesi için renkli daireler kesip yapıştırdım.İçindeki katta, yelkenli üzerinde bağcık bağlamayı öğretmek için, güneş ve bulutlarda ise klips ile takmak için bir sayfa hazırladım.
Solda ilk katta kopça açma-kapama becerisi. Kopçaları tuhafiyeden almıştım. Elimde diktim. İçindeki katta kemer takma becerisi var. Köpek resminin kalbini  çıkarıp, kesip, sıcak silikonla yapıştirdim. Üzerindeki kemer eski kopan bi keserimdi.  Kemeri elimde diktim.

 Soldaki resimde kızımın eski küçülen bi askılı pantolonunu kullandım. Hiç bozmadan direk pembe keçe üzerine makinede diktik. Alt sayfada düğme ilikleme becerisi var. Bunun içinde keçeden çiçekler kestim. Burada hem de renklerine göre eşleştirme de var.

Soldaki resimde ilk katta eski bi çantadan kestiğim klips takıp çıkarma becerisi var. İçindeki katta ise çiçekleri çıt çıt  ile takıp çıkarma becerisi var. Hem de renklerine göre eşleştirme de yapılabilir.
Şağdaki sayfada ise yine eski bi kazağımdan kestiğim büyük düğmeleri ilikleme becerisi var. Alttaki sayfada ise bir çanta içinde bebek kıyafetleri çırt çırt ile takma. Çanta üzerinde ise fermuar açıp kapatma becerisi var. İçinde bi de küçük bir ayna var.
 Hazırlamak bir hafta mı aldı. Bir hafta derken geceli gündüzlü değil sadece 4-5 akşam bi kaç saat yapabildim. Ben bu keçe işini çok sevdim inşallah başka keçe kitaplarda yapmayı düşünüyorum. Çok fikrim var ama az vaktim var :-(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder