.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

5 Nisan 2015 Pazar

Parmak boyası faaliyetimiz (parmak boya tarifi)










 
 
         Allahım ne zor bi etkinlikmiş bu parmak boyası!!!!!
         Okulda 25 çocuğa oynatıyordum da bu kadar yorulmuyordum :-)
Ah kızım zaten sana bakmak yerine işe gitsen bu kadar yorulmam!!!! Ama olsun güzel yorgunluk bunlar.
        Tüm önlemlerimi almıştım halbuki, önce yere sofra bezi serdim, sonra üstüne geniş bi laylon, en üstede gazete. Kızımın üstüne de boya önlüğü giydirdim. Ama nafile her yer boya oldu :-)
Canım kızım yine ılk defa böyle bir sey görmenin şaşkınlığıyla tüm elini batırdı kutulara neyse dedim hemen kağıt koyayım da önüne bari boyasın kağıdı, kaldırıp attı kağıdı, tekrar boya kaplarının içine daldırdı elini. sonra bir tane boya kovasını kaldırıp bütün boyayyı üstüne boşalttı. Ve ben hala sakindim. Olsun dedim önlük var bari bi sayfa boyasa bana yeter :-) Beni kırmamak için saolsun biraz kağıda da sürdü. Baktım boyalar kuruyacak en iyisi biran önce banyoya gitmek 1 yaş öncesi parmak boyama faaliyetimizde böylelikle sona erdi. En az 2 yaşına kadar bir daha parmak boya yok :-(
 Parmak boya tarifi:
 
Mazlemeler:
  • 1/2 su bardağı mısır nişastası
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 bardak soğuk su
  • Gıda boyası
Gıda boyası hariç tüm malzemeleri kısık ateşte çırpıcı ile karıştırın. daha sonra ayrı kaplara konularak gıda boyası ile renklendirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder