.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

5 Nisan 2015 Pazar

oyun hamuruyla oynuyoruz (oyun hamuru tarifi)



       Çocukların en sevdiği oyuncağı, oyun hamuruyla oynamasak olur mu hiç :-)

Yine 1 yaşından önce yapmaya başladığımız bir aktivite bu. Henüz nasıl şekiller yapılacağını bilmiyor ama benim için dokunsa bile yeter :-) Kızımda öle yaptı, önce işaret parmağıyla dokundu, bi çimdik kopardı ağzına attı. Yenecek bişi sandı tabiii. Olsun zaten bu yenebilen bi oyun hamuru ama tadını beğenirse :-) Kuzum hiç tadını beğenmedi çünkü çok tuzluydu. Baktı beğenmedi avuçlayıp yere attı, Ben de alıp tekrar koydum. Elimiz batırdık avuçladık, sıktık. Ben şekiller yaptım o bozdu.
hamurun tarifi: (netten alıntı)1
 Tarif (pişirmeden) Ben bunu yaptım
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • ¼ su bardağı tuz
  • Hamuru renklendirmek için gıda boyası yerine sebze ve meyvelerden yararlanabilirsiniz.
Sarı renk için zerdaçal, kırmızı ve tonları için pancar suyu, ahududu, böğürtlen veya vişne suyu, yeşil için ıspanak suyu, kahverengi için kahve kullanabilirsiniz.

Hazırlanışı:

Gıda boyası haricindeki tüm malzemeleri karıştırın. Hazırladığınız hamuru küçük parçalara ayırın. Her parçaya farklı renkte gıda boyası ekleyerek hamurları tekrar yoğurarak renklendirin. Gıda boyalarını karıştırarak farklı renkler de elde edebilirsiniz.

2. tarif (pişirilerek)

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • Yarım su bardağı tuz
  • 2 çorba sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı tartar kremi (Aktarlardan bulabilirsiniz ya da onun yerine elme sirkesi de kullanılabilir.)
  • Gıda boyası ya da parmak boyası 

Hazırlanışı:

Önce unu ve tuzu karıştırın. Tartar kremi ya da elma sirkesini su ile birlikte ekleyin. Hazırladığınız hamuru kaç renk hazırlayacaksanız o kadar parçaya bölün. Gıda boyalarını sıvı yağ ile birlikte hamurlara ilave edin ve kısık ateşte ezerek pişirmeye başlayın. Hamur ortada toplanarak tavadan ayrılınca artık ateşten alabilir ve soğumaya bırakabilirsiniz.
Hazırladığınız hamurları kurumamaları için mutlaka kapalı plastik saklama kaplarında ya da cam kavanozlarda saklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder