.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

17 Nisan 2015 Cuma

Montessoride Ev Düzeni Nasıl Olmalı

      Montessori eğitiminde ev düzeni büyük önem kaplamakta.  Montessori eğitiminde ev düzenindeki amaç çocuğun hayatını kolaylaştırmaktır. Çocuğun kullananacağı tüm nesneleri çocuğun boyutlarına uygun olarak düzenlemelidir çocuk kendi ihtiyaçlarını kimseden yardım almadan kendi yapabilsin.. Her odada mutlaka çocuğunuza ayrılmış bir alan olmalı.Bu düzenlemeler sayesinde çocuk daha özgür ve kendini bu eve ait bir birey olarak hissedecektir.

      Montessori yönteminde ev düzeni hep aklımdaydı fakat Ebrar daha dönemezken buları yapması hayaldi benim için....
       Hamdolsun Rabbime Ebrar artık sürünmeye başladı. Henüz emekleme şeklinde değil ama buna şükür İnşallah zamanla emekleyip yürüyebilecekde... Canım kızımın fizik tedavide o kadar yorularak sürünmeyi öğrendiki, onu daha da sürünmeye teşvik etmesi için odasını babasıyla ona göre düzenledik. Şimdilik sadece odası zamanla inşallah evin tüm odalarında kendine ait bölümler oluşturacağım.
 
 
Kitaplarımız için babamız bize bi raf yaptı. Raf için en uygun yer orası diye düşündüm. Zaten oda küçük her yer dolu, bi tek bu duvar boş gibiydi. hemde uyku öncesi hazırlıkta bi rutin oluşturduk bu sayede kendi uykuya dalabiliyor. Akşam 7 gibi yemeğimizi yedikten sonra odamıza gelip altımızı değiştiriyoruz. Yatarken hemen altını kapatmıyorum hem hava alıyor, o sırada ben rutin fizik hareketlerimizi ve masajımızı yapıyorum. Masaj yaparken canım annemin aldığı ozon yağıyla masaj yapıyorum ayaklarına, hem rahatlıyor hem kaslarımız güçleniyor. sonra altını kapatıp pijamalarını giydiriyorum. Büyük yatakta kitapların resimlerine bakıp sakin uyku öncesi dil gelişiminide desteleyen bi etkinlik yapmış oluyoruz ve iyice uykusu gelince ışığı kapatıp üstünü örtüyorum. Odadan çıktığımda hala uyumamış oluyo ama kendi uykuya dalabiliyor. Ekstra bi durum olmazsa kendi uyuyor, uyuyamazsa gelip emziriyorum o zaman kesin uyuyor :-)

Oyuncak rafımızı kapaksız ve kısa boyutta tasarladık. Bu dolabı kızımın beşiğinin alt bölümünde olan çekmecelerin çerçevesini kullandık. Hem beşiği kaldırınca koyacak yer olmadıgından böyle değerlendirmek çok mantıklı ve yeni bi dolap almadığımız için çok hesaplı oldu. Sadece orta bölümüne iki adet raf kestirdi eşim birde alt bölümü açıktı oraya da düz tahta keserek birleştirdik.
Peteğin önüne yerleştirdimki hem yerden tasarruf edelim, hem de peteğin ısısını engellemeyelim. Kızım Bu oyuncakları görünce sürünerek ulaşmaya çalışıyor. Otururkende rahatlıkla ulaşabiliyor.

Beşiğindeki yatağını kullandık. Duvara gelen kısıma eski bi kanepenin süngerini yerleştirdim. Üzerine de battaniyelerri serdim. Kızım uyanınca tavşan nerde  kızım deyince gösteriyor. Birde kızıma uygun masa almamız lazımdı fakat daha tam destekle oturamadığı için kendi boyuna uygunda olsa sandalyeden düşebilirdi, o yüzden salonumda duran orta sehbayı kullandık hem sandalyeyede gerek yok bacakları altına sığıyor ve çok geniş. Sağda boş kalan yere de oyuncak kutularımızı koydum.

Dolaplarımızıda hemen kapını girişine koyarak yerden çok tasarruf ettik. Ortada çok geniş bi yer kaldı bize. Dolabının kapağına küçük bir ayna yapıştırdım. uyanınca kendimize bakıyoruz. Dolabın bir çekmecesini çıkarttım ve içine bebeklerini yerleştirdim burda da bebeklerimizle oynuyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder