.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

1 Nisan 2015 Çarşamba

Kutudan kurdele çekiyoruz

 
        Kutudan oyuncak yapmaya devam. Gerçi bunları çok önce yapmıştım kızım 10 aylıktı sanırım. Hala oyunuyor bu oyuncağıyla da.
          Yapılışı çok basıt, malzemesi kolay bulunan şeylerden bir oyuncak. Küçük kas gelişimi ve el-göz koordinasyonu desteklemek için baya faydalı oldu. Hem de değişik kurdeleler olduğu için duyularına da hitap ediyor.
         Bir ayakkabı kutusu alarak başladım işe :-) Üzerini kaplamadım, gerek duymadım. Sonra kutuya kalemle delikler açarak, içinden kurdele geçirdim. kurdelenin kaçmaması için önce düğüm attım ama yinede kaçıyordu, o yüzden biriktirdiğim düğmeleri kullandım. Kurdeleyi düğmenin de içinden geçirerek bağladım. Hem sağlam oldu hemde kızım önce düğmeleri farkediyor almak için çekiyor. Çektikçe kurdele uzuyor. Kurdelenin diğer ucu kutunun alt kısmından geçiyor ordada düğme var yani çekince bi taraf kısalıyor, bir taraf uzuyor.
           Elimde ne kadar değişik kurdele varsa kullandım birde şönil kullandım. Şönili elleyince başta korktu çekemedi. Tüğlü olduğu için sanırım elleyemedi. Artık oynuyor ama alıştı. Kızım şuan 16 aylık olacak bazı oyuncaklarını kaldırayım diyorum ama yinede oynadığı için kaldıramıyorum. Küçükken kapağını açmak aklına gelmezdi şimdi hemen kapağına yöneliyor. Zamanla oyuncağın farklı özelliklerini keşfediyor. O nedenle kaldırmıyorum oyuncaklarını ama 1 ay gözden kaybediyorum sonra tekrar çıkarınca ben bunu hatırlıyorum der gibi seviniyor hemen nasıl oynanacağını bana gösteriyor.
                  Canım kızım yüzündeki gülücük benim hayat enerjim...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder