.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

9 Nisan 2015 Perşembe

Farklı kumaşlara dokunuyoruz (sensory fabric)

Duyulara hitap eden her şey bebeklik döneminde çok önemlidir, çünkü bebekler dünyayı duyularıyla öğrenirler.Sert, yumuşak, pütürlü, kaygan...Ne kadar çok şeye dokunurlarsa beyinleri o kadar çok şeyi kodlar ve öğrenir. Bu yüzden ben kızıma değişik ne görsem hemen dokundururum. Hissetsin diye.. Gerçi benim kızım çok ürkek hep korka korka dokunuyo :-) Dışarı çıktığımızda ellemediğimiz ağaç gövdesi, taş, direk kalmıyor ne görüyorsak dokunuyoruz. Evde de aynı şekilde yürüyemiyoruz daha ama evde en yüksek yerden tutunda dip köşe her yerde parmak izimiz vardır :-)
         Bu etkinliğimizde de aynı amaçla farklı kumaşlara dokunuyoruz. Artık materyal topladığım kutularımın kumaş bölümünden anca bu kadar çeşit kumaş çıktı. Burada saten, tül, polar, keçe, parlak kumaş, deri, sert, yumuşak, düz ve desenli kumaşlar var. Hepsini elledik. Daha sonra bu kumaşları kızımın bacaklarına da dokundurdum onlarda hissetsin diye, belki hislerinin kuvvetlenmesinde yardımcı olur...
       İleride bu kumaşları eşleştirme yaparken de kullanabiliriz. Onlarıda değişik şekillerde keserek yapboz oluşturabiliriz. Şuan erken, ben saklıyorum bu kumaşları, ilerde o etkinliğimizi de paylaşırız inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder