.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

23 Nisan 2015 Perşembe

0-6 ay bebek oyunları(0-6 mounth baby play)

              Bebekken yaptığım bir oyuncaktı bu, o zaman blog yazmayı düşünmediğim için hiç resim çekmemişim. Geçen oyuncakların içinde bulup bunu da paylaşayım dedim ve kızımın eline verdim. Şimdi oynarken oyuncağın en ince ayrıntısını farketti,minicik parmaklarıyla onu sökmeye çalıştı. Bebekken sadece evirip çeviriyordu. O zaman tutma becerisi yokken ben tutabildiğine bile çok sevinmiştim. Şimdi ise tutmayı bırak parçalayabilecek kadar güçlü :-) Bu tarz oyuncakları bebek pusetine asıp mobil olarak, elleriyle ulaşabilmesi için de kullanılabilir.
           Plastik bi halkanın üzerini önce elyafla kapladım ki biraz yumuşak olsun. Sonra üzerine kurdele ile sardım. Renkli kurdelelersen uzunlu kısalı keserek üzerine bağladım.
 

                      
               Bu oyuncak da üsteki oyuncağı yaparken biten kurdele makarasından yapıldı :) Kurdele bitince atmak istemedim. Ne yapsan ne yapsam bende oyuncağa çevirdim. Bebekken hep önüne bir nesne koyar onu takip etmesini isterdim. Gözlerinin görüp görmediğini test edip dikkat seviyesini arttırmak için.Oyuncaklar sesli ve koyu renkte olunca daha iyi takip ederdi. O yüzden bende bu makaranın yüzünü siyah eva ile kaplayıp içine yani makaranın orta bölümüne boncuk koydum. Bu sayede hareket ettikçe ses çıkaran ve bebeklerin daha iyi görebilmesi için siya renkte bi oyuncak oldu. Bebekken yere bir yastık koyup üstüne yüzsüstü yatırıyordum ebrarı, sonra parkede bu makarayı sallayıp yerde yuvarlıyordum. Gittiği yere kadar takip ediyordu miniğim. Benim için nasıl bir mutluluktu anlatamam....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder