.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

27 Mart 2015 Cuma

renkli bulasik bezlerinden oyuncak yapımı(construction toys in colorful dishcloth)

Canım kızıma 4-5 aylıkken renkli bulasik bezlerinden yaptığım oyuncaklar. Yumuşak ve yıkanabilir olmasi açısından çok kullanışlı oldular. Ebrarim şimdi  bile hala oynuyor bu oyuncaklarla. Topu yaparken 12 adet beşgen kullandım. Besgenleri kenarlarından birbirlerine dikerek birlestirdim. Içinde elyaf koydum.Elyafın içine de ses vermesi için zil koydum. Güneşim kolay oldu 2 adet  yuvarlak parçayı birbirlerine birlestirirken aralarına dikdortgen şeklinde kestiğim renkli şeritleri iki kat yapıp a sıralayarak birlestirdim. Pembe tırtıl ise dikdortgen şeklinde bir parça kumaşı uzun kenarından birlestirdim. Alt tarafından kapatıp içine elyaf doldurdum. Üstünüde kapatarak iki adet anten ve göz diktim. Orta boğumlarını işe renkli küçük saç lasiklerini geçirerek yaptım. Çeşitli şekillerde ve renklerde hazırlanabilir. İçlerine zil yada farklı nesneler konularak dokunma ve işitme duyularına da hitap edecek oyuncaklar hazırlanabilir. Benim o an elimde keçe yoktu bulaşık bezinden yaptım ama keçeyle çok daha güzel olacaktır. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder