.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

26 Mart 2015 Perşembe

bebek odası uyku seti perde avize Kendin Yap (baby room curtains chandelier sleep set) DIY



Hala bitiremedim eski yaptığım etkinlileri paylaşmayı ama şimdi canım kızımın doğmasını beklerken hazırladığım ve evde en çok mutlu olduğum yer kızımın odasını paylaşmak istiyorum.
Evimin en güzel güneş alan odası hep aydınlık, kızım çok şanslı,ama resim çekerken hep karanlık çıkıyor.




Evimize taşındığımızda 6 aylık hamileydim ama kızımın odasını yapmamıştık. Hamileliğim çok sıkıntılı geçtiği için son ana kadar beklemek istedim; çünkü doğduktan hemen sonra amaliyatlarda ölebilir demişti doktorlar. Başta hiç bir şey alamadım. Doğum yaklaştıkça kızımın bana sıkı sıkı tutunduğunu ve beni bırakmayacağını hissettim. O geldiğinde Rabbim nasip ederde yaşarsa bi çok esikliği olacaktı o teleşla o zaman uğraşamazdım hepsiyle ama doğumdan önce çok çok vaktim vardı. Zaten doğumun yaklamasıyla iş durumumda ağırlaştı ve daha fazla çalışamadım 7 hafta kala evdeydim. O kadar vaktim vardıki eee kızımın odasını hazırlamayımda ne yapayım. İse koyulduk önce internet araştırması yaptım mobilya ve aksesuarlar hakkında bütün resimleri arşiv yaptım bilgisayarıma. Şimdi düşündüm bunları sipariş versem alsam 2 günümü almaz eve gelirdi ama benim çok uzun vaktim var o yüzden elleri sıvadım ve önce internetten mobilya siparişi verdim. Gelen mobilyaları eşim ve arkadaşı kendileri monte ederek hazırladılar. Bende kumaş pazarından alığım fuşya beyaz kumaşlarla perde ve uyku seti yaptım. Yaptım derken tek başıma değil en büyük yardımcım annem. Canım annem çok yetenekledir. Elinden her iş gelir. Ben tasarlarım o yapar. Ben resimler buldum tasarladım anneme tarif ettim birlikte hazırladık.


Uyku setini hazırlamak kolay oldu çünkü mobilyaları internetten alınca uyku seti içinde hediye geldi. Mavi renk olması ve kumaşını beğenmediğim için onu kullanmadık onun ölçülerine göre kestik. Uyku setinin içine ise gelen mavi uyku setini koydum tekrar elyaf almama gerek kalmadı hemde o uyku seti boşa gitmemiş oldu. Üzerini ise renkli keçelerle süsledim. Bu keçeleri cırt cırt ile monte ettim hem yıkarken kolaylık oluyor bozulmuyor keçeler, hem de canım kızım uyandıktan sonra o keçelerle oynuyo çıkartıp tekrar yapıştırıyor. Her uyandığında kızım çiçekler nerde diyorum gösteriyor. Hatta o kadar çok sormuşumki bu aralar sorunca yüzünü çevirıyor artık sıkıldım der gibi.



Perde yapmakda çok kolay oldu aynı uzunluktaki beyaz ve fuşya kumaşı resimdeki gibi annem birbirine dikti. Yani fuşya kumaşı ikiye ayırdık birazı uzun birazı kısa şekilde şuan ölçülerini hatırlamıyorum. Araya beyaz kumaşı dikti ve hiç pile yapmadan düz bi şekilde astık. Çok geniş olduğu için sıkılaştırınca pile gibi oldu ve orta kısmına kemer yaptık. Kemerin üstünü ise keçe çiçekler ise süsledik.




Ben birazda aksesuar olsun diye kızımın ismini kalp şeklinde kestiğim keçeler üzerine pulla silikon ile yapıştırarak yazdım. Fuşya renk kumaşımı dik dörtgen kesip yanlardan diktim içine elyaf koyup ortadan küçük saç bandı ile fiyonk figürü verdüm. Harfler hazır olunca bir ipe boncuk geçirerek sırayla harfleri ve boncukları yerleştirdim.



eeee avizesiz olurmu hiç bu oda. Onu nasıl yaptım yine çok basit. Kuması beyaz az, fuşya çok olacak şekilde anneme diktirdim. Üzerine uykusetinde olan çiçeklerin küçüğünden keserek yapıştırdım. Biten bu kumaşı karton üzerine yapıştırdım. Uzun olan kartonu silindir şeklinde birleştirdim. Bunun boyutunu yoğurt kovasının başına göre ayarladım. Önce yoğurt kovasının başını kulpuyla beraber, kulpunu çıkartmadan kestim. halka şeklinde olan plastik malzemeyi bizim silindir şeklinde olan avizenin içine yapıştırdım. Kulpundan tutup lambanın üzerine şeffaf bantla yapıştırdım.
Doğumdan önce bu haldeydi oda ama şuan Ebrar 15 aylık artık bi kanepe ihtiyaç olunca onu aldık. Halı aldık.




Ve biriken oyuncakları koymak için siyah plastik meyve kasasını kartonla kaplayıp üzerine süslü kaplarla kapladım onlarda oyuncak sepetim oldu. Bu arada bu dolabın üstünde ayna yoktu annemlerin eski mobilyasında yanları kahverengi olan aynayı monte edip beyaza boyadık. Üzerine keçe ve tüllerle süsledim.

Canım kızımın güzel odası. Evde en çok mutlu olduğum yer...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder