.

.
Spina bifida ve hidrosefali hastası biricik kızıyla evde etkinlikler yapan, okul öncesi oğretmeni bir anneyim.

26 Mart 2015 Perşembe

anne yapımı bebek odası aksesuarları DIY

         Bunlarda  bebek odamizdaki aksesuarlarimiz. Tabiki hepsini ben yaptım :)
      Önce kuş kafesimızden bahsedeyim. Evde bulunan keçelerden mor ve pembe rengi seçtim. Internette daha önce görmüştüm bunu onlar kağıttan yapmışlardı. Ben kalıcı olsun diye keçeden yaptım. Kalıbı yoktu sadece resim olarak atmışlar ben kağıdı bilgisayarın ekranına koyarak kalıp çıkardım. Kalıp resme göre olduğu için eğridi biraz. Kendimce simetrisini alarak duzelttim. Keçe ye çizip kesip duvarına astım. Tabi duvar çok boş geldiği için kağıttan kelebekler de yapmaya karar verdim bunlar için renkli  parlak elişi kağıtları var paket içinden 10 tane cikiyor ondan alarak başladım. Sonra kare şeklinde kestim oluşan kareyi uçlarindan kedi merdiveni şeklinde katladim bundan 2 adet yapıp birbirine ortadan bantladım. Yapılışı yok malesef inşallah anlatabilmisimdir.

Buda beşik üzerindeki mobillerin yapılışı. Ben bunu aslında diş bugdayi partisi için yapmıştım ama işi bitince atamadim.grafon kağıdıyla yaptım. Odaya da uydu bence.
Yine dış bugdayi partisinden kalan kapı süsünude astım duvara. Bunuda kalp şeklinde olan çikolata kutusunun kapağıni zemin olarak kullanarak yaptım.Etrafını grafon kağıdıyla susledim içine evalardan kalp ve çiçekler yapım

En sevdiğim aksesuar bu oldu. Yine internette gördüm bu resmi ama yapılışı yoktu kafama göre tasarladım bakalım nasıl yapabilirim diye, uğraştım oldu, çokta güzel oldu :)
Renkli kumaşlardan dikdortgen şeklinde kestim kaç cm bilmiyorum bi tane kalıp çıkardım hepsini ona göre yaptım. Sonra kısa kenarlarında birlestirdim. Iki kat kareye benzedi. Açık olan iki kenarından alta gelecek olan kısmı igne iple būzdurdum. Içinde elyaf koydum üst kısmını ise resimdeki gibi önce karşılıklı iki kenarıni birlestirdim sonra çapraz şekilde diğer uçlarindan birlestirdim çapraz bi görünüm oldu. Yaparken çekmeyi unutmuşum o yüzden pek anlaşılır olmadı :(

Bide top gūllerimiz var onu yaparken hazır top köpükde kullanabilirsiniz ama ben alır miyim gazete kayıtlarından bi top yaptım üzerini kağıt bantla kapladim. Yaptığım gülleri silikonla yapıştirdim. Topu çöp şişe batirdim ama çöp sis çok dayanıksız olunca üzerinden pipet geçirdim hem kalınlasti hem rengi güzel oldu. Saksınin içine toprak yoktu o an bende evde olan kaya tuzundan koydum hem ağır oldu hem sık durdu :) kristal gibi :)
Iste bu kadarcık ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder